mhagby.blogg.se

Update

Publicerad 2012-09-28 09:08:27 i Allmänt,

Lite om vad som hänt de senaste dagarna. Sen får vi se hur ofta jag uppdaterar. Jag lovar inget! 
Detta vackra blomsterhalsband fick jag när jag anlände till flygplatsen i söndags!
 
Måndag:
Vi fick lite info om vad vi kommer göra osv, sen gick vi ut på stan i grupper och gjorde uppgifter så som att ta kort inuti en polisbil, på en leende busschaufför, krama random människor på stan m.m. Jag lyckades inte med några av de grejerna, men vi tog oss till den botaniska trädgården och tog kort på ett gäng kyrkor! 
(Sheree, Emily & Dan)
Sedan åkte vi till stranden. Dom har pick-up bilar, och folk sitter på flaken. Det är tillåtet på något konstigt vis. När vi kom fram badade vi, lekte lekar i lag och spelade volleyboll bland annat.
 
När vi kom tillbaka åkte vi till en väldigt stor affär som hette COSTCO. Allt därinne var STORT! Det fanns inga småpaket med något. Ville man ha nektariner t. ex. (jag ville ha en) så var man tvungen att köpa en hel kartong med nektariner.. Så det blev en ananas istället, och ett par tofflor. Det var ungefär som en ica maxi, men med större saker och tv-apparater, kameror och Allt!
 
Tisdag:
Fastade idag! Varje morgon har vi quiet time en timma. Denna morgon var det med Cindy, damen som tillsammans med sin man startade Surfing the Nations, hon pratade lite om hur tanken är bakom quiet time. Det var väldigt inspirerande. Hon sa bland annat att det inte är tid för att läsa bibeln, utan mer för att meditera, och försöka höra Gud. Det kommer bli svårt, men det är värt att försöka! Sen hade vi bibelstudie, lovsång och bön, massa info, och tillslut bröt vi fastan med ett grillparty!! 
På kvällen gick en stor gäng till en park i närheten med fotbollsplan, baseball, basket, skatepark och lekplats! 
Pratade med en kille som var från Florida. Han skulle bara vara med STN (Surfing the Nations) en vecka, för han bodde i Honolulu nu, som är huvudstaden på Oahu, där han levde som hemlös. Så han hade sålt allt han ägde hemma, och åkt hit för att be med/för och leva med de hemlösa i ungefär nio månader. Sedan tänkte han och hans bror starta något liknande STN i Florida. Han var grym och man blev verkligen glad över att det finns såna människor som verkligen följer Gud även när det handlar om att bo på gatan. 
 
Onsdag:
Klockan 6.30 träffades en gäng tjejer i ett hus som kallas Yamada där vi har samlingar, och, tro det eller ej, Träande!! Jag tränade! Det kallades Insanity och är tydligen populärt i USA. Det levde upp till sitt namn, var sjukt jobbigt! Men jag klarade det någorlunda..
Ännu mer info och lite lekar, sedan delades vi in i grupper som vi kommer vara i varje onsdag och lördag. Min grupp heter Nai'a's och betyder delfiner. Vi hade, och kommer ha tre veckor framåt, Wahiawa outreach. Då är man runt om i staden där vi bor och hjälper till med lite allt möjligt. Vi åkte till ett ålderdoms-daycare. Så de gamla är där på dagarna och gör aktiviteter och grejer, sen åker de hem igen. Chefen där var hur rolig som helst, och väldigt hängiven till Gud. Han berättade många berättelser, jag tror han nästan kom på berättelserna medan han berättade dom. Skum, men rolig! Sedan hängde vi lite med de gamla där, och därefter målade vi lite luckor och tvättade fönster. På kvällen gick jag och en tjej från Seattle som heter Milo (underbar tjej som jag gillar mycket) med killarna och spelade fotboll i parken. Vi fick välja lag. Det gillade jag inte, det blir så jobbigt att välja dom sista. Men men, det var roligt! Vi har ett café där vi bor, Surfers coffé shop eller vad det heter, där var det open mike night. Det var några riktigt duktiga som spelade och sjöng. Dom sjöng bl. a min favoritlåt just nu: Rivers and Roads.

Kommentarer

Postat av: Empelimpenplimpen

Publicerad 2012-09-28 11:38:06

Inspirerande med den där killen som bodde hemlös ja!
Tänk vad ni får göra spännande saker :D Låter roligt och spännande (ifall jag inte sa det)
Jag vill verkligen uppmuntra dig till att skriva. Det är väldigt roligt att läsa och man undrar ju om personer och mer ingående som du skriver här och kanske inte säger på telefon :D
Ta hand om dig och hoppas du får en välsignad dag idag med :D Kram Emelie

Postat av: Jb

Publicerad 2012-09-29 09:42:02

Yaayy. Riiiiivers and roaads

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-10-02 10:34:47

Jag håller med Emelie. Det är väldigt roligt att läsa, även om du kanske själv inte tycker det är så intressant. Människor som varit utomlands säger också att det "intressantaste" man kan skicka tillbaka till någon utomlands är vardagslivet.
Man märker att det är vardag för dom där hemma, likaväl som det är för dig, där du befinner dig.
Vad roligt att du har det bra. Och allt är fortfarande nytt. Så njut och sup in Jesus i ditt liv.
På torsdag kommer mormor och morfar hit. Plus 14 män till. De ska sjunga och spela i vår kyrka. Jag tycker det ska bli roligt.
KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela