mhagby.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2012-09-28 09:49:38 i Allmänt,

Imorse under quiet time, försökte jag "meditera".... gick inte så bra, så det slutade med att jag bara skrev upp vad jag hade för mål för denna resan och bad. Sedan hade vi våran första lektion med Cindy. Hon var väldigt bra! Men när hon läste bibeltexter var det svårt. Jag har bara en svensk bibel än så länge, och man fattar inte riktigt alla orden. Men så länge man fattar poängen så tror jag det funkar. Efter det delades vi upp i två grupper, där jag hamnade i Team Uncles. Vi åkte till en annan stad, där vi skulle vara med på våran första Feeding the Hungry dag. Det var spännande! Det började med att det kom lastbilar med lite mellanrum med mat, dryck, frukt, grönsaker m.m som vi packade upp. Emellanåt skickade dom ut oss till att prata med alla folk som satt och väntade på att få mat. Det var nervöst och lite tafatt i början, men det gick helt okej tillslut.. Det var riktigt goa människor som jag fick pratat med i alla fall! 
När allt hade anlänt ställde vi oss på olika stationer, jag hade hand om att dela ut päron och meloner. Det fanns många som försökte ta mer än dom fick, vilket är förståeligt, så det var jobbigt att behöva säga nej. Men jag antar att man lär sig. De hade ett väldigt bra system. Först registrerade man sig och fick en lapp med en bokstav på (A-Z). Sedan drog två tjejer lott om vilken ordning de fick gå i. På så sätt spelade det ingen roll om man suttit där hela dagen eller inte. Förresten kom jag på så kanske det inte var så shysst ändå. Jag vet inte. Det gick rätt städat till i alla fall och det är ju huvudsaken. 
Väl hemma organiserade vi lite i köket och städade ordning. Vi är åtta tjejer i mitt rum, plus två till som vi delar kök och badrum med. 
Jag var på second hand idag också. Med tre tjejer från mitt rum, Milo, Saylor och Ashley. Väldigt goa tjejer!
 
Jag är förkyld.

Kommentarer

Postat av: beckabuuuus

Publicerad 2012-09-28 20:14:57

hahaha älskar sista meningen."Jag är förkyld".
(men hopppas du blir bättre snaart! i'll praay.)

och de får mej att sakna daj meeeer.

Du måste fortsätta blogga, det är huuur kul som helst att läsa vad du gör. Hittade du något på loppisen? ;) haha.

Spännande att få "meditera" på morgonen oxå, gott att verkligen få ta tid till att lyssna in Gud lixom. iiih i waanna know more.

Har du nån adress dit man kan brevväxla med dej? Jag hade vart mkt tacksam att få den. hähä.

Ha en fantastisk dag, och njuuut av varje sekund. Du gör ditt livs resa nu :)
PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela