mhagby.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-09-29 08:03:43 i Allmänt,

Sååå, Rebecka ville veta min adress så att hon kan skicka vackra brev till mig, och då ska hon få det! Anledningen till att jag skriver det här är för att jag ÄÄÄLSKAR att få brev! Så alla som känner sig manade är mer än välkomna att skicka fina brev till mig :D
 
Madeleine Hagby
64 Ohai Street 
Wahiawa, Hawaii 96786
 
Vidare till dagen som gått. Började med quiet time som varje morgon. Inget speciellt hände, så jag gick runt ute på gatan och sjöng lite och bad. Det var rätt mysigt. Därefter träffades vi i våra smågrupper, den består av fem tjejer och en ledare. Vi gick till McDonalds, pratade om veckan som gått, förväntningar och sånt och bad tillsammans för det. Det var väldigt härligt, jag har känt mig lite ensam och som att jag kanske inte kommer utvecklas och växa i min relation till Gud så som jag har hoppats. Men hallå. Det har gått fem dagar!! Haha.
Sen hade vi International prayer, två från klassen hade hand om det, och vi bad för Libyen som fått en ny ledare och som behöver komma tillrätta! 
Därefter lektion med Cindy, fortsättning från igår, Justification och Santification. Om att vi hela livet strävar efter att nå helgedom ungefär, och om att varje dag göra valet att följa och älska Jesus. Att ständigt trycka på sin bekvämlighet och göra det som är lite obekvämt för att följa Jesus, när det blivit bekämt ska man trycka ännu lite mer. Och faktiskt hålla på så hela livet. Just nu känns det svårt. Särskilt när man ser vad det betyder för de som är här. För dem betyder det att flytta hit, köpa byggnader som varit strippklubbar osv, och be varje månad för att kunna betala hyran. Men det behöver det ju inte betyda för alla! För mig kan det betyda att gå fram och prata med folk jag inte känner på Feeding the Hungry. Som jag faktisk gjorde typ tre gånger igår!! Haha, ja, lite stolt. 
Direkt efter lektionen hade vi en till lektion med två ledare som heter Rahel och Andy, om ledarskap. Om hur 10% (som ett isberg) är dina färdigheter, och 90% är din karaktär. Så det är karaktären som i stort sätt får dig att antingen lyckas, eller misslyckas som ledare. Jag vet inte om ni förstår något av det jag skriver, men men.. 
 
Jag åkte buss idag för första gången på Oahu! Till Wallmart, där köpte jag två anteckningsblock att skriva i på lektionerna bland annat (Emelie känn kärleken till anteckningsblock och förstå min lycka just nu!). En gäng tjejer kom senare med bil och åt frozen yoghurt (Emelie igen, Barcelona-feeling!!) Väldigt gott! För er som inte vet vad det är så är det frusen yoghurt, det fanns minst 20 olika smaker att välja på, men jag tror original är godast ändå, så man trycker ut det i en bägare, sedan fyller man på med topping, finns väldigt många valmöjligheter, så som frukter, m&m, müsli osv osv. Sedan väger man det, betalar och njuter!! 
Vi åkte med i bilen tillbaka, på flaket, sån underbar känsla bara kom över mig, och jag kände lycka! Det var en härlig tur tillbaka! 
Nu ska jag ner till the coffe bar och lyssna på något punkband eller något!
 
Kärlek!
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-01 08:22:42

Åh! Jag känner både antecknings lyckan och yoghurt!!! Den vill jag ha nuuu! :) minnen.
Gött att du känner lycka, idag ska jag ha en praktikant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela