mhagby.blogg.se

Söndag

Publicerad 2012-10-22 11:55:19 i Allmänt,

Igår hade vi våran första international prayer i den gamla strippklubben. Det känns som att det huset snart förfaller. Det är riktigt gammalt och rötet. Men det gick väldigt bra att ha det där. 
På eftermiddagen var min grupp med barnen. Det var konst, så vi målade och vek ihop papprena så det blev coolt. Sedan skulle barnen se vad det föreställde och fylla i med svart penna vad dom såg. På eftermiddagen hade de hula-dans med en man som hette Herman. Det var.. intressant. Jag såg inte riktigt hur dansen skulle gå till, men barnen verkade nöjda. De ska ha uppvisning på onsdag i Coffee baren. 
 
Idag var det ett grymt möte i kyrkan. Det var vääldigt nära att jag skolkade i morse, två gånger var det nära till och med, men jag är glad att jag gick. De hade en livestreamad grej från sin systerkyrka i Red Hill. Så vi satt och kollade på projektorn. Gick hur bra som helst. Det var en kvinna som hette Pam som pratade. Hon bor i Nepal tror jag. Tillsammans med 60 barn och ca 40 vuxna i ett och samma hus. Förhoppningsvis ett stort hus. Hon berättade om så många under hon sett och varit med om att man blev alldeles förundrad.. men det är ju egentligen sånt som kan hända i allas våra liv. Bara vi tror det själva och ber om det. Många (inklusive mig) tänker nog att det är väldigt coolt, allt som händer. Men inte kan väl jag? Inte kan väl Gud använda mig till såna stora saker?
Det kan Han. Och det vill Han.
En annan sak en dam sa idag var att när Gud frågar om man kan göra något och man tänker, näää, det skulle den här kvinnan göra mycket bättre. Så har man fel! Visst, Gud kommer fråga nästa om du säger nej. Men det är ju dig Han frågar först. Han vet att du är bäst lämpad. Så säg ja och tveka inte på din förmåga att göra saker i Guds namn.
 
Efter kyrkan åkte vi till östsidan av ön och hajkade! Upp i ett berg och sedan lite neråt till en källa med ett litet vattenfall. Där kunde man bada och hoppa från bergen. Det var väldigt kallt i vattnet, men spännande och vackert. Jag gillar det här med hajking faktiskt! Trodde jag aldrig att jag skulle göra. 
När vi kom tillbaka till bilarna vid sex-tiden åkte vi en snabbis till stranden och badade lite i havet också. Det var väldigt annorlunda mot där vi brukar vara vid North Shore. Mer vackert och turistvänligt. Turkosare vatten och inte så stora vågor. Vit sandstrand. Helt underbart helt enkelt! Ska försöka åka dit imorgon om jag kan. Men det tar nog sin tid med bussen. Vägen dit var också helt fantastisk. Man åkte mellan höga berg fyllda med träd. Helt gröna! Det var så himla vackert att jag faktikt nästan (bara nästan) ville gråta. Och jag är inte den som brukar tycka naturen är så vacker. Men det var det verkligen. 
Det finns även en vandring man kan göra upp för ett berg där. Det kallas stairway to heaven. En lååång lång trappa rakt upp för ett berg, det tar tydligen ca 3 timmar att klättra upp där, och man måste göra det på natten. För det är olagligt. På dagarna sitter det vakter där, men dom bryr sig tydligen inte om man kommer ner när de sitter där. Man får bara inte klättra upp. Jag vill så gärna göra det! Verkar stört jobbigt, men otrolig upplevelse! Vi får väl se om det blir av! 
Godnatt gott folk!

Kommentarer

Postat av: Petronella

Publicerad 2012-10-22 16:55:34

Erkänn är det härligt med hikear, älskar det här :)!!

Postat av: Emelie Hagb

Publicerad 2012-10-23 10:04:20

Där ser du, du är en hajkare iaf! Och du vill upp för en trappa som tar 3 h, alltså tror jag att du skulle älska att vandra! Varför får man inte gå upp för den då förresten? Spännande...
Och natur tårarna. Låter nästan som du börjar bli gammal;)
Gött att göra det där med att Gud kan och vill använda än. Det vill man ju oxå, jag håller med om att det bara är att köra!

Tycker det är så Nice när du berättar om vad som händer med Gud där borta, vad folk får uppleva och hur ni jobbar med bön och vad predikningar handlar om. Det ger till och med mig saker att tänka på här borta och det är nice för det är stärkande :)

Puss och kram kära syster!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela