mhagby.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-12-01 05:15:01 i Allmänt,

I onsdags på surf outreach stod jag nästan upp på brädan, haha. Såhär efter två månader är det väl dags! Men jag åkte rätt in i lite stenar och slog mitt lilla ben så jag gav upp lite grann (var bara en kvart kvar på lektionen ändå) När vi var uppe på land och gjorde lite träning såg vi däremot en haj! Han simmade runt väldigt nära stranden så vi såg han rätt nära. Men det var bara en liten gråhaj så han skulle inte ätit upp oss ändå. Sen har det väl inte hänt jätte mycket förrutom att vi har haft grymma lovsångskvällar de senaste dagarna som jag mestadels bara spenderat med att be för folk. Helt fantastiskt befriande och bara gött häng med Gud ungefär. Idag hade vi lite vittnesbörd (äntligen ansträngt mig och översatt testimony) och mycket lektion! Snart nalkas dop här också. Jag döpte mig förra året i Gilead, men jag ska nog döpa mig här igen också. Först ville jag verkligen, men sen verkade det som att det skulle vara konstigt så jag är delad nu. Jag vill verkligen göra det av olika anledningar, men andras åsikter kommer verkligen in och rubbar mig. Det känns ju tryggt (för Emelies skull ska jag skriva hur jag först stavade tryggt, och inte insåg det förrän helt långt efter: tryckt... hehe, det hade väl vart skoj om jag lämnade där). Men jag kommer nog göra det. Det är den 11e december så tänk på mig natten till den 12e, det är antagligen då jag gör det svensk tid :). 
Om en halvtimma ska jag på tjejkväll, det ska bli roligt, ska nog komma en kvinna och prata lite osv.
Förövrigt har jag varit väldigt glad den senaste halvan av veckan. Med start från i tisdags när jag fick ett paket av en viss smyckedesigner. Det gjorde mig så glad och det har hållt i sig tills klockan 16.30 idag. Då hoppade jag nämligen upp och ner (jag var glad) och min lilla mobil bestämde sig för att hoppa den med.. men det var så långt från fickan till marken så den gick liksom sönder. Framsidan är numera krackelerad. Jag vet vad de flesta av er tänker "typiskt dig" och ja, det tänker jag med, så jag är väldigt irriterad och frustrerad på mig själv och på mina shorts. Men men, jag kör en liten julklapps fundraiser med min familj och får väl se om jag får napp och kan ha möjligheten att lämna in den. (Familj, om ni inte sett det, kolla facebook-mail)
Fick även brev från beckisen och vykort från Linnea i veckan!! TACK! Jag blir så glad när jag får brev från er :D, jag är nog den som får mest brev här. Det kanske lönar sig att tjata om det ibland, haha. Men jag tror det är på gränsen nu, så skicka inte mer till denna adressen, risken finns att jag inte kommer hinna få det. Skicka gärna till Tärneskärsgatan 7 dock, dit kommer jag befinna mig om TRE VECKOR!! 
Det var väl allt för nu, kram!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-12-04 23:55:08

Roligt att du skrev om felstavningen, jag skrattade!
Saknar dig här, skulle behöva råd om vinter kläder jag köpt då det både är snö och blåst i härliga Göteborg!
Ses snaaart! :)
(läskigt med haj, särskillt den Martin såg!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela