mhagby.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2012-10-05 11:09:26 i Allmänt,

Jag har verkligen varit duktig med min bloggning! Och tack för att ni kommenterar, det är lika spännande som att få nya händelser på facebook när man loggar in här! Haha. 
Idag har varit en bra dag! Även om jag i fem timmar har städat, rensat rabatter och burit saker! (Idag hade min grupp (jag har många grupper, men vi kan kalla det min torsdagsgrupp) sysslor på schemat, så vi städar och fixar det fint runtom där vi bor!)
Till det som varit bra då.. I morse fick jag en uppenbarelse under quiet time! Även om jag mestadels av tiden studerade i sista minuten till vårat första test vi skulle ha timmen efter. Men i alla fall. När jag tröttnade på att plugga (efter en kvart alltså) läste jag bibeln ändå. Jag läste lite i Johannes, kom till 3:16 och tänkte, jaha där var den versen, den måste jag ju stryka under (eller över, jag har nya överstrykningspennor). Sedan bläddrade jag till Jesaja där jag är och härjar just nu. Det var även där jag fick min uppenbarelse!
 
 
Jesaja 44:22 
Jag plånar ut dina synder som ett moln, 
dina brott som en sky.
Vänd tillbaka till mig,
jag har friköpt dig.
 
Jag har aldrig känt det så förrut och ni kommer kanske inte känna det som jag, men jag insåg verkligen då och där hur mycket Gud älskar oss! Och hur mycket han bara längtar efter att få vara oss nära! Vad vi än gör, trots att vi sviker om och om igen så vill han så gärna vara oss nära att han gör vad som helst för det! Även sänder sin son till att dö för oss. Så att vi slipper betala den skulden för våra synder. Det var dagens uppenbarelse.
 
Därefter var det då test, som var väldigt lätt, och sedan städning, jag blev sjukt smutsig!! Dusch, och sedan en tripp till Walmart där jag köpte en andaktsbok och fina färgglada pennor bland annat! 
Nu till den andra delen av denna grymma dag! 
 
När vi kom tillbaka var det en tjej, Emily, som bakade massa äppelpaj i allrummet/köket, så efter ett tag kom alla dit och fick sig en bit äppelpaj! Det var massa folk, en tjej spelade gitarr, några lärde sig svenska, folk pratade och hade skoj. Sån go känsla bara, så jag var till och med tvungen att spela in för att komma ihåg det på riktigt!! Underbar kväll, det började kännas som en familj. 
Men jag saknar fortfarande min egna familj! Så tro inte att jag glömt er bara för att jag trivs! 
Nu måste jag soooova!!! Puss och kram!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-10-05 23:43:14

Så roligt att läsa din blogg Madde, härligt att du trivs! Du kommer få uppleva så grymt mkt under dessa månader, jag är så himla glad att du är på STN, är ett grymt bra ställe! Fortsätt att köra all in!! :) kram Lina

Postat av: Emelie Dorotea Hagby

Publicerad 2012-10-07 01:40:13

Så härligt att du trivs där borta, det är okej. Jag vet att du längtar efter oss ändå ;) vi saknar dig, David dansade lite för dig förut. Vet inte hur jag ska skicka den till dig ;)
Gott att höra att du får ut något av din morgon tid med Gud. Det var ett fint ställe, kanske kan läsa lite ur Jesaja.
Puss och kram. David hälsar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela