mhagby.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2012-10-24 10:34:33 i Allmänt,

Igår, måndag, åt jag frukost med Linda, blev bjuden på havregrynsgröt, sådan lyx! Åkte sedan till Waikiki med bland annat Martin och några fler. Vi låg på stranden, badade och hade det gött. Åt frozen yohurt och åkte hem i stort sett. Direkt när jag kom hem skulle folk åka till stranden, så jag hände på det. Klockan var typ åtta, det blir mörkt vid sju tiden här. Vi åkte till en strand, låg i sanden och bara kollade på stjärnorna och pratade om Gud i typ en timma. Otroligt fantastiskt helt enkelt! Älskade det! Och såg tre stjärnfall. Sedan åkte vi tillbaka och sov!
 
Idag under quiet time frågade jag Gud vem jag skulle fasta för idag. Och den första jag tänkte på var Sheree. Det kändes inte direkt som om det var Gud som sa det, men jag bestämde mig för henne ändå. Frågade vad jag skulle fasta För, men det kom inte upp något bra så jag gick till henne och frågade istället. Hon blev så himla glad och sa att hon behövde helande, hon lider just nu av tre sjukdomar som är relativt obotliga. Hon berättade massa saker som verkligen fick mig att inse att det var ett bönesvar för henne, och det gjorde mig så genuint glad! Det var en sjukt härlig känsla att inse att man kanske hör Gud ändå.
Vi hade en riktigt bra lektion om den Heliga anden idag. Och om att bli född på nytt. Både genom ande och vatten. Jag vill faktiskt verkligen gå på bibelskola. Får se vad som händer när jag kommer hem igen. 
Under eftermiddagen pratade några om Gud vs. djävulen ungefär, och att vi måste inse att han verkligen finns på riktigt (djävulen alltså) och att vi ständigt är i krig. Varje morgon måste vi bestämma oss för vem vi vill följa.
Osv osv. Go dag, go kväll. Nu vill jag sova för imorgon har jag och en tjej som heter Lovisa hand om Local prayer. Jag tror det kommer bli grymt faktiskt! (inte bara därför jag vill sova, jag är trött också). Såå förhoppningsvis orkar jag skriva något imorgon, men kanske inte för vi ska ha tjejkväll!
Godnatt ha en grym dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela