mhagby.blogg.se

Söndag

Publicerad 2012-10-01 11:06:32 i Allmänt,

Idag hände en olycka till i havets djup. Men denna gången bröt en tjej foten.. Såå låt oss börja från början. Idag var det once a month church. Vi åkte till en park där det var möte, söndagskola och matutdelning. Jag var i barngruppen, så jag lekte med barnen och hade kul. Barnen var så SÖTA!! Och väldigt framåt, de flesta. Så dom satt i ens knä och red på ryggen och var bara så mysiga! 
Vid lunch delade vi ut mat och åt själva, därefter packade vi ihop och liftade till Waimea bay. Vi badade, det var rätt as-stora vågor, som igår. Men idag fick jag i alla fall lära mig att gå i vattnet vid rätt tidpunkt så att jag inte ramlade.
Det var en stor klippa som stod rätt upp nära stranden, där folk gick upp och hoppade från. (Inte jag för jag vågade inte) Tydligen nuddade man alltid botten när man hoppade så man var tungen att böja knäna. Men en tjej, Sayler, landade på någon sten eller något, snett med foten, och bröt den. Inte skönt kan man tänka sig, men hon tar det rätt bra. 
 
Vi badade i vågorna länge, två timmar kanske. Man blev spolad upp på land några gånger, och fick myycket vatten i näsan. En gång var vågen så stark så jag åkte rätt hårt upp på stranden och fick väldigt mycket sand i näsan. Sjukt äckligt.. haha. 
 
Jag åt Maui Mikes för första gången idag. Tydligen den godaste kycklingen i världen enligt folk här. Det var väldigt gott! En macka med kyckling, BBG-sås och, såklart, massa ost.
 
Folk åkte och nattsurfade men jag är helt stört trött, så nu sitter vi en gäng och kollar på Snow white and the huntsman. Tredje gången för mig nu. Det var inte jag som valde film! 
 
Imorgon är våran lediga dag! Tror det blir en tripp till Honolulu. Kul!
 
Hoppas ni har det bra hemma!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-01 19:33:57

Liiivsfarligt. Kändes som jag skulle drunkna när jag badade där. :p så jag gick upp.

Äter man inte shaved ice där? :P jag vill också åka till Honolulu... :( puss

Postat av: beckiiiiisen

Publicerad 2012-10-01 21:36:42

ååååh ! du har de så fantastiskt fint låter det som. inte alls avis! ;)
Jag och Nella bodde bakom udden vid waiema bay när vi bodde i North Shore, så vi har hängt där du hänger :D hur coolt e inte de ;) ? Love that place!

Så himla bra att du skriver blogg, och att du skriver så BRA och förståligt! Keep up the good work :)

Och har du tur så kommer de nog ett letter framöver ;)

Sett annanasmuseet än? ;) höhö.

pöss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela