mhagby.blogg.se

Söndag

Publicerad 2012-10-08 22:02:10 i Allmänt,

På söndagar får vi välja på om vi vill gå på möte klockan åtta eller klockan tio. Så jag gick på möte klockan åtta! Skumt va! De som inte varit där förut fick ett halsband av snäckskal och fylla i en lapp om vad man hette osv. Efter mötet fick man gå in i ett speciellt fika rum och prata med en kvinna och pastorn som bara var allmänt trevliga. Lite som Gilead kändes det som! Många som hälsade än välkommen. 
Efter kyrkan stress-packade jag ihop min strandväska och tog bussen men svenska-tjejgänget, Martin och några fler, till en strand och solade och badade. Jag såg sköldpaddor för första gången! Stora! Men de var i vattnet så jag såg dom inte jättetydligt. 
Vi kom hem vid sex, då var ingen annan i min lägenhet hemma, såå lyxigt!! Så jag tog en lyxdusch, färgade ögonbrynen, och lagade middag! Första middagen jag lagat här, den bestod av bacon och makaroner! Supergott :D. Och lyssnade på bra musik! Sen kom alla hem och lugnet var över. Spenderade kvällen med att leta ställen i bibeln där det står om fasta, jag ska ha bibelstudie på tisdag om det. Det kommer bli lite svårt tror jag. Men jag får göra mitt bästa! Hittade en bra vers i Jesaja 58 om ni vill läsa om fasta! 
Satt och pratade med England-Leah och en ny tjej som bara är här en vecka, Dallas, väldigt trevlig kväll och det slutade med att jag la mig klockan tolv!! Oh my! 
Läste min andaktsbok, Jesus Calling, innan jag skulle lägga mig, och där hittade jag precis vad jag behövde. Det ända jag snackat om dessa veckorna är ju typ att jag vill kunna höra Guds röst, och här kom det till mig:
"In order to hear My voice, you must release all your worries into My care. Entrust to Me everything that concerns you. This clears the way for you to seek My face unhindered. Let Me free you from fear that is hiding deep inside you. Sit quietly in My presence, allowing My light to soak into you and drive out any darkness lodged within you."
Det står alltså i "jag" form från Gud. Men det är ju inte han som skivit det som ni säkert förstår. Men längre ner står det bibelord som det är inspirerat från. 
Tex. 1 petrus 5:6-7
Bra bok! Och jag får helt enkelt anstränga mig ännu mer för att komma närmre Gud. Jag insåg det häromdagen, att det kommer ju inte hända saker om jag inte försöker göra något åt det! Om inte Jag anstränger mig för att få något ut av dessa månaderna. 
 
Kram nu ska jag till stranden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela