mhagby.blogg.se

Onsdag

Publicerad 2012-10-04 10:23:38 i Allmänt,

Redan onsdag!? När jag vaknar igen är det torsdag=nästan helg! Men jag har ju faktiskt inte min lediga dag förrän måndag, så det kanske inte går i sån speedad fart jag tror ändå.. Idag i alla fall hade vi local prayer, vi satt i två ringar, en inre och en yttre, mitt emot varandra, och körde som speed-dating, fast speed-böner typ. Så när musiken tystnade skulle man hoppa ett steg åt höger och be med nästa person. Det var väldigt bra och roligt! Det känns som att det är lättare att be på engelska när det är lite friare vad man ber för. Innan kan det ha varit typ: Be för Guds rustning eller nåt. Men nu var det personligare böner och det kändes mycket bättre! På eftermiddagen hade min grupp Feeding the Hungry här på parkeringen. Det har vi bara en gång i månaden, varje vecka är vi däremot i en annan stad i närheten och delar ut mat, som förra veckan. Idag kom det ungefär 100 personer som fick mat, när jag säger mat så var det typ, konservburkar, drickor, frukter, grönsaker och bröd. När vi höll på att städa undan var det en kvinna där som hämtade mat, hon började prata med mig och berättade om när hon var 20-35 ungefär var hon prostituerad för att kunna köpa mat och så till sina barn, men de visste inget om det såklart. Och att hon varit strippa en gång i tiden på klubben som blev uppköpt av STN och stängd i början av sommaren. Hon var väldigt tacksam för STN's arbete för området där vi bor. Det var härligt att höra. Att omgivningen ser vad som händer och att de vet vilken tro de/vi har. Jag, Mersedes (sverige) och Leah (england) åkte till Ross och shoppade på kvällen! Ross är en stor butik med allt möjligt, som Joachim uttryckte det: Det är som Ullared! Fast det var inte så stort, man såg liksom ändarna på lokalen när man var på ena sidan. Men de hade verkligen allt möjligt, och det var billigt! Även märkesgrejer, som jag blev lite osäker på om det verkligen var märkesgrejer på riktigt.. har nog inte kommit fram till något på den punkten ännu. Den som vet, svara mig gärna ;) Sedan tog vi bussen tillbaka och gick en snabbis till open mike night i coffee baren. Det var en man som spelade gitarr, väldigt avancerat och BRA, och sjöng som Tracy Chapman ungefär! Väldigt duktig. Fick hans musiksida, har inte hunnit lyssna där än, han sa att det var rätt gammalt. Men gå gärna in och kolla, hoppas han låter lika bra där som live! www.purevolume.com/GabrielBravo Imorgon har vi vårat första test... har jag pluggat? Neeeej... Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Emelie igen

Publicerad 2012-10-04 19:09:59

Jag gillar att läsa om din dag! Varge dag :)
Hoppas du orkar fortsätta med det! Jag kommer inte skriva dagbok varje dag när jag flyttar till Sthlm. Bara så du vet. Pirr Pirr i magen ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-04 19:33:47

say whaaaaat....

Ja ross har riktiga märkesgrejer ;) ullared har bara låtsas. :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-04 19:35:32

ps. lämpligt att han gjort en cover på tracy om han nu även låter som henne ;)

lät rätt bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela