mhagby.blogg.se

Onsdag och torsdag

Publicerad 2012-10-12 08:57:31 i Allmänt,

Onsdag
Pluggade på generositet... ja det lät lite konstigt att plugga på, men vi fick ett häfte med uppgifter efter generositetslektionen som vi ska ha gjort till lördag. Det var rätt många bibelställen som handlade om det och belöningen för att vara generös. Konstigt ändå att få belöning för att vara generös. Bibeln säger att man ska ge utan att förvänta sig något tillbaka. Ändå står det på ett annat ställe att den som ger ska få ännu mer tillbaka. Vi människor behöver verkligen få något för att vilja ge något. Det lönar sig att vara generös. Är man verkligen genrös då eller väntar man bara på belöningen? 
Jaja, sen var det local prayer och testimony (jaaa jag har stavat fel alla tidigare gånger för er besserwissrar som lagt märke till det). Denna dag var det Scott som berättade om sitt liv. Han är en sjukt kärleksfull kille som hade en imponerande berättelse. Inte nödvändigtvis på ett bra sätt, men slutet var bra. Han är ju här!
Därefter var det dags för Wahiawa outreach. Vi åkte tillbaka till ålderdoms-daghemmet. Där gjorde vi lite pictonary, charader och bingo med gamlingarna. Kul att se dom igen! Sedan målade vi en vägg! De andra gjorde trädgårdsarbete och vissa åkte och hälsade på några hemlösa i en park och hängde med dom. 
Pluggade ännu mer på kvällen, tvättade med Sayler och Milo i en såndär amerikansk tvättstuga man ser i filmer. Det var inte särskilt spännande, och rätt dyrt! Jag blev klar med generositetgrejen (den ska inte vara inne förrän lördag.. grym framförhållning!) 
När jag skulle lägga mig låg det en present på min kudde! En bodymist från Sayler! Alla i rummet hade fått varsinn, det var tydligen från hennes jobb hemma. Så gullig!! (Bodymist är typ som parfym men som är lite svagare ungefär)
 
Torsdag 
Lektion, gjorde någon slags karta om männen och några kvinnor i 1:a Moseboken. Sen får jag reda på att vi ska lära oss alla de där namnen i ordning.......... + alla bibelns böcker.... Blä. Men det går väl bättre än man tänker. 
Feeding the Hungry på eftermiddagen. Det var rätt tröttsamt mot slutet, har träningsvärk i vaderna efter danspartyt och var bara inte på humör. Men jag lovar, jag var trevlig hela tiden som en äkta kassörska! (som dom borde vara i alla fall, alla är ju tyvärr inte det)
Åt pizza med Milo och en till tjej från mitt rum som heter Ashley, mysigt! Pluggade lite till men denna gången på Habitudes som vi har på fredagar. Det är om ledarskap, en väldigt bra bok som finns både i kristen och inte kristen upplaga. Den okristna upplagan har samma värderingar bara att bibelorden inte är med. Tydligen väldigt populär i företagsbranschen.. kristna värderingar funkar! 
KRAM

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-10-15 17:45:22

Ang belöningen... Jag har funderat lite kring det. Men grejen är ju den att när man ger till någon annan är ju själva belöningen att den andre blir så glad... Kan jag tycka i alla fall...
Jag tror inte att man ska "förvänta" sig materiella ting varje gång. Typ att när du ger pengar ska du få igen pengar.

Utan när du ger pengar kan du förvänta dig att Jesus hjälper dig med det du behöver... I givande tänker jag då typ tionde... Det märkte jag när jag har gett tionde... Jag märkte att det gick runt och jag kunde bjuda hem folk även om det var enkelt... Och jag kände en glädje för det.

Jag förväntar mig inte att få, utan jag får genom att ge.
Förstår du?
Jag tycker man själv blir gladare av att få ge också...

Älskar dig Madde!
Kul att du utvecklas. Och alla dagar kommer inte vara roliga... He he he. Skriv gärna om dem också.

I vår får du hänga med på en tjejhelg här hos oss i Öjan.

Svar: Tack Linnea, alltid bra att få höra andras åsikter!!
mhagby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela