mhagby.blogg.se

Lördag (den andra lördagen var en fredag om ni undrar)

Publicerad 2012-10-14 11:24:31 i Allmänt,

Psalm 46:10
Be still and know that I am God!
I will be honored by every nation.
I will be honored throughout the world
 
Ibland får man försöka vara tyst och stilla och bara sitta i Hans närhet. Det är bland det svåraste jag någonsin försökt göra. Jag hör av mig när jag lyckats! 
 
Jag har börjat tänka på mitt testimony som jag ska ha någon gång (vet inte när än, men inte denna månaden) och jag tror det kommer bli svårare att berätta än jag först trodde. Jag har väl haft ett problemfritt liv? I alla fall jämfört med andra här! Men ens grejer man gått igenom känns ju svåra för en själv. För man vet inte hur det känns att vara den andre personen. Dens liv känns så overkligt. 
 
Idag var sista dagen av Wahiawa outreach för mig och min grupp, nästa vecka börjar vi med Ulu pono vilket är deras barn-program eller vad man ska säga. Vi åkte ner till sjön precis här vi bor, och rensade strandkanten. Det var ner lite, skog runt omkring, och där slänger alla sin skit! Folk har gjort det i alla år och det är fruktansvärt skitet i och runt om sjön. När de rensat där har de hittat kundvagnar, mikrovågsugnar, bilbatteri, bildäck, tusentals glasflaskor, och en hittade till och med ett käkben.......
Jag hittade massa grejer jag inte riktigt kunde identifiera, men det var rätt tufft jobb. Som tur var höll vi bara på i två timmar, sen var det hem på lunch. Därefter nästa äventyr som bestod av en hajk. In i skogen och neråt, neråt, neråt! Vi gick i kanske 20 min innan vi kom fram till en sjö där vi badade. Det var helt fantastiskt med skogen runt omkring. Inte lika fantastiskt att gå uppåt med slippriga flip-flop och massa löv på marken. 
Träden var så sjuuuuukt höga!!! Helt otroligt.
 
Go dag. Tillbaka och duschade, sedan var det surfers church vilket innebär gratis middag i coffee baren, sedan möte i våran samlingsbyggnad = Yamada. Jag pratade länge med Linda (the girl från Tjörn) efter mötet och vi bad tillsammans. Det var så skönt!! Att kunna be länge och om något man verkligen har hjärta för på sitt eget språk! Jag har inte riktigt kunnat fokusera på bönen när jag ska be på engelska. Allt handlar om att försöka få rätt ord och att fortfarande få det att låta som en bön.. Det har bara varit skumt. 
 
Hoppas ni har en bra söndag gott folk!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela