mhagby.blogg.se

Lördag

Publicerad 2012-10-28 11:04:44 i Allmänt,

Idag har varit en bra dag! Under quiet time gav Frida (en svenk tjej i mitt rum) mig något att läsa. Jeremia 29:11-14. 29:11 har jag läst många gånger och älskar, det är ungefär; jag vet vilka planer jag har för dig, det är bra planer osv. Men jag har aldrig läst det som kommer där efter (fråga mig inte varför), vilket var något liknande; sök mig helhjärtat osv osv, (jag är trött och min dator dör snart, men det är väldigt bra så kolla upp det i eran bibel!)
Sedan hade vi test på evangelierna, trodde jag skulle faila totalt, men det kändes faktiskt bra när jag skrev det. Sedan var det Ulu pono dags, vi målade och gjorde segelbåtar av äggkartonger till kommande Art show! Det är tydligen väldigt stort med många konstnärer. Detta kommer äga rum den 17 november i våra byggnader. Spännande! Men just nu är det mest fokus på Kauai för våran del. Vi åker dit på fredag, och då kommer jag vara omöjlig att få tag på och kommer inte blogga alls i tio dagar. Så nu har jag redan varnat er mina kära trogna läsare! 
Sov två timmar i eftermiddags för att det var gött, sedan var det surfers church. Godaste maten hittills fick vi idag. Mötet var väldigt bra och handlade om kärlek och hur man alltid har en önskan om att bli vald. Gud har valt dig. Mitt i att kvinnan pratade hörs ett larm utifrån, inte så högt, men ändå irriterande för det slutade inte. Och tillslut kommer kvinnans man fram och säger att det är tsunamilarmet, så de som bor vid North shore borde åka hem och förbereda saker och ting, vågen skulle komma in vid 22.30 och klockan var väl åtta eller något. Så vi avslutade i bön och fortsatt lovsång. Sedan gick jag in i coffe baren och kollade på live-nyheter över vad som hände. När första vågen kom såg man det knappt, sen kollade jag inte mer, men det verkade vara väldigt lugnt. Man såg till och med folk stå precis vid stranden och kolla. Idiotiskt. Tsunamin kom från ett jordskred i Kanada. Och vi har två kanadensiska tjejer här. Men deras familjer har klarat sig väldigt bra som tur är!! 
 
Jag hade i alla fall väldigt trevligt med Matilda (svensk tjej från Åre jag gillar väldigt mycket och som har underbar dialekt) och John (personal från California som gillar svensk musik väldigt mycket även om han inte förstår vad de sjunger. Typ Håkan Helllström, Kent osv. Han har även Weekday klädstil. Jag tror han önskar han var svensk)
Mätte mig och fick reda på att jag är 63 inches lång. Det låter så kort....
Nu är det bedtime. Imorgon är inte vilken söndag som helst. Det är once a month church. Och även piratparty på Waikiki för en som fyller 25! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela