mhagby.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-10-06 10:28:49 i Allmänt,

Idag har vi haft lektion om generositet! Som övning skulle vi hämta en "respektabel" summa pengar som vi skulle ge bort. Så mycket vi kände för att ge. När vi hade bestämt oss bad vi att det skulle bli rätt osv, om man skulle ändra summa eller något. Därefter räknade han så alla fick varsinn siffra, två stycken fick samma siffra. Så de med samma nummer fick gå upp och ge varandra pengarna. Det var allt mellan 3$ - 220$. Go övning! Vissa tyckte nog det var jobbigt, men jag tror det är bra att öva på att vara generös. Det är inte alltid lätt att vara det. 
I eftermiddags åkte vi till samma ställe som Ross låg vid, men till en kristen bokaffär så jag äntligen fick köpt en amerikansk bibel! Och dom skrev mitt namn på den med guldbokstäver heelt gratis :D!! Köpte även en bok som heter Lies women beleive av Nancy Leigh DeMoss. Den handlar om lögner vi blivit ibankade som vi är så vana vid att höra att vi tror de är sanningar. Ska berätta mer om den när jag faktiskt börjar läsa den! 
Vi gick sedan 20 minuter till Walmart stället (vi orkade inte vänta på bussen i 30 min) och köpte frozen yoghurt! Gooott. 
Nu är jag liksom utmattad! Ska till en vattenpark imorgon och leka och jobba. KUL! Men ska mötas på parkeringen klockan 7.15.
Så godnatt och sovgott om några timmar!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-10-06 11:31:32

Jag älskar WALMART!!! dom öppnade så tidigt, så ibland när jag hade Sam åkte vi dit redan vid 7-tiden... Jag började ju halv sju. ha ha ha... Dom har allt man inte visste man behövde... :)

det finns en speciell "godisbar" eller vad man ska säga, som bara är jordnötter eller nåt i. Minns inte vad den heter. Men den är god, får du gärna köpa till din syster och ta med hem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela