mhagby.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-10-20 04:35:12 i Allmänt,

Såå, lite snabbuppdatering om vad som hänt de senaste dagarna jag varit för upptagen för att blogga..
I Måndags åkte jag till Haleiwa och gick runt i den lilla stan själv. Det var gött, köpte en baksida till min telefon i trä. Den är cool. 
Tisdag hade vi bibelstudie om ordet (bibeln) det var intressant, testimony, lovsång, och lite andakt-aktigt om lite allt möjligt. Sedan hade vi även all-night prayer. Det innebar att alla fick en timma då de skulle befinna sig i ett rum med två-tre personer och be. Så hela natten var det en grupp människor som bad för saker. Det låg ett litet häfte med böneämnen så man kunde be för det man kände för. Två av de som skulle vara i min grupp var sjuka så det blev bara jag och en annan tjej. 
Linnea tyckte jag skulle skriva när det var jobbigt också, onsdag var en pissdag ungefär. Men jag fick så sjukt mycket kärlek från alla mina tjejer i rummet så det hjälpte! Jag hade Ulu pono idag för första gången, med barnen. Det var spännande och intensivt. Kände väl att tålamodet inte riktigt räckte till, men det är något jag få öva på. 
Torsdag hade vi lektion med Cindys man, Tom. Han är väldigt rolig och hade mycket bra att säga. Fick ett till brev!!! Från fina Linda Bråse, blev så GLAD, och det var så vackert med hjärtan och grejer på! Tack tack tack! 
Städade hela dagen i den gamla strippklubben som nu ska bli våran nya samlingslokal. Den gamla vi varit i ska ett företag hyra och sälja telefoner eller något. Det är verkligen ett bönesvar för dem så de kan få in pengar till lånen på byggnaderna. De är tydligen väldigt höga. Ett gäng åkte till en annan organisation på ön på kvällen, och gick på ett möte där. 
 
Fredag, denna dag, har varit helt okej, mina känslor är som en berg-och-dalbana ungefär, men Tom undervisade igen om evangelisation, det är inspirerande! Det får än verkligen att vilja åka ut och missionera eller vad som helst, men det är fortfarande en väldigt skrämmande tanke. 
 
Häromdagen, kom inte ihåg vilken, samlade vi ihop pengar till fem personer som inte hade råd att åka med på outreachen vi ska göra på Kauai om någon vecka eller två. Det behövdes 4500$ vilket är nästan 30 000 kr. 
Många som är här har verkligen inte bra med pengar, det kostar att leva här, och att komma hit. Så man kan ju liksom ge 1$ eller 10 eller 1000. Det man känner att Gud säger dig att ge. Vi fick ihop 5600$ på ungefär 50-60 pers, under 7 min. Det var verkligen vackert! Och helt underbart att alla nu har möjligheten att kunna följa med! 
 
Nu ska jag plugga, imorgon har vi test på alla bibelns böcker och historia i gamla testamentet. Lycka till till mig! 
Kram saknar er!!

Kommentarer

Postat av: Lynsan

Publicerad 2012-10-21 22:39:46

Mycket nyttiga saker ni får vara med om. Både studierna och det praktiska arbetet. Kul att ni verkar trivas med varandra. Idag såg Olle kort på dig och ville träffa dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela