mhagby.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-10-27 10:44:48 i Allmänt,

Så i onsdags hade jag och Lovisa hand om local prayer. Det är när vi ber för samhället. En kvinna från våran kyrka vi går till på söndagar kom och talade om bönesvar och hur mycket det har hjälpt med böner runt här vi bor, och även i hennes egna familj. Hon berättade att för bara några år sedan sa man att den farligaste gatan runt om Hawaii var Ohai street. Och det är exakt där vi bor. Folk blev skjutna och sånt rätt ofta tydligen. Det är rätt svårt att fatta nu, när vi bor här. Det känns så lugnt och fridfullt. Fattigt kanske, men inte som värsta kriminella placet. I alla fall. Sedan var det våran tur. Vi hade fem olika stationer man kunde gå till och be för olika saker. Antingen till ett hörne där det var förbön, ett ställe med ett kollage med bilder på barnen att be för, på ett ställe kunde man tända ljus för föräldrarna eller personer man ville be för, ett för de hemlösa där kunde man skriva böner på post-it lappar och sätta upp på insidan fönstret. Och den sista stationen var att man fick ett kuvert med en lapp om ett ställe att gå till och be för. Det gick bra!. Sedan hade Martin Myrberg sitt testimony, det gick väldigt bra för honom. Man blev inspirerad av att höra det. 
Torsdag var vi på Feeding the Hungry, jag hade toa-tjänst. Satt inne utanför toaletterna och delade ut toapapper eftersom folk har en tendens att plocka på sig.. det var riktigt hektiskt i perioder. Men männens kö växte sig aldrig längre än max två utanför. Varför är det alltid så!? 
Direkt efter tog jag bussen till Ala Moana shoppingcenter. Köpte en ny kamera! Yeay, den är jättebra och inte så stor, så jag älskar den! Killarna som skulle komma och köra mig hem hade fått sig ett exploderat däck på vägen. Så jag fick gå runt ett tag. Men det var riktigt härligt att vara själv! 
När jag kom hem igen var tjejkvällen i full gång, väldigt bra kväll med grymma tjejer!
 
Idag har vi fått reda på lite saker om Kauai, vilka grupper vi ska vara i och så. Fick även reda på vilka som skulle ha sitt testimony på outreachen. Det skulle egentligen vara jag, men de hade ändrat! Jag blev faktiskt väldigt glad för jag ville inte göra det där borta. Under lektionen, som var väldigt bra, en pastor från Honolulu var där och pratade, Alex, om att bryta tankevanor som uppstått av händelser i sina liv. Mycket intressant. I alla fall, under lektionen fick jag en lapp av Milo där det stod; Dear Madeleine. Sometimes you laugh in your sleep. Sometimes it's creepy, but mostly - I love it. 
Det var det roligaste jag hört nångång! Jag vet bara att jag snarkar, men tydligen har hon inte hört det, bara att jag skrattar. Måste vara roliga drömmar. 
 
Kram, nu vill jag sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela