mhagby.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2012-11-23 09:42:04 i Allmänt,

Igår hade min grupp surf outreach för första gången. Det innebär att jag försökte mig på att surfa. Eller vi kanske kan säga att jag låg i vattnet och ville inte ens försöka medan min ledare puttade in mig i vågor gång på gång. Det var rätt skoj att åka med dom tills jag snurrade runt lite i vattnet och bara ville ligga kvar och bada. Men nästa gång kanske jag faktiskt ska försöka att ställa mig upp i alla fall en gång! 
Idag var det thanksgiving. Så vi var lediga, och det är vi imorgon ocskå. Jag sov ut och hade det gött. Åkte till Walmart för att shoppa till min sallad jag skulle göra. Hem och tog det lugnt, skrev lite tacksägelselappar till mina roomies, gjorde ordning mig och min sallad och sedan var det thanksgivingfest! Det var riktigt spännande faktiskt. För det var en hel del rätt skum mat som jag aldrig smakat förr. Sötpotatispaj med marsmallows på till exempel.. Gick laget runt och sa vad vi är tacksamma för, kollade på lite elddans och sen var det fika i coffe baren. massa kakor och små cupcakes. Vi lekte charader och kollade på filmen "elf". Will Farrel är definitivt inte på min toplista av skådisar, men det var ändå en rätt mysig film. Så det var min första thanksgiving. Väldigt mysig, kändes lite som att det var jul vi firade, med julmusik, juleljus och julfilm. 
Men det är ju en hel månad kvar!
Kram

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2012-11-23 11:12:16

Jag vill också vara med! :)

Postat av: Lynsan

Publicerad 2012-11-23 16:38:01

Kul att läsa vad du har för dig. Måste va intressant att se vad thanksgiving handlar om. Ikväll ska vi till julstugan och mysa bland alla människor. Gröten, skinkmackan och julstämningen gör att man börjar fatta att det snart är jul igen. Fram med ljusslingor och levande ljus. Vitt, rött och grönt på tyger och pynt i vår mörka årstid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela