mhagby.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2012-11-21 08:15:06 i Allmänt,

Tja tja bloggen!
För exakt en vecka sedan hade jag mitt testimony. Det var väldigt veligt kändes det som, men folk verkade fatta. Och jag var rätt rolig också. Folk här verkar tycka att jag är väldigt rolig. Jag är nog roligare när jag pratar engelska. Ja jag vet vad ni tänker, de skrattar åt mig.. tanken har slagit mig med, haha.
Anyway. Jag kände ingen lättnad eller något när jag hade berättat om mitt liv, så som många andra sagt att de känte efter att ha delat sitt testimony. Så jag var lite besviken. Och nästan resten av hela veckan har jag varit rätt låg. Vart trött, ledsen och lite arg. Tills lördag kväll. Då hade vi art show!! Vi jobbade hela dagen för att göra ordning och på kvällen gjorde vi oss fina. Med klänningar, smink och till och med klackskor! Så tjejerna var riktgit piffade vilket var riktigt kul att se! Och jag tror aldrig jag fått så många komplimanger på en kväll. Antar att det är för att jag alla andra dagar är osminkad med shorts och linne och gärna lite svettig. Kvällen var i alla fall väldigt trevlig och rolig. Det var riktigt duktiga konstnärer som ställde ut sina tavlor. Det var även folk från STN som ställde ut. Och Ulu Pono barnen hade en hel vägg med sina bilder. Det var ukulele-spelande från barnen, mycket live-musik från olika folk, lite danser och även live-konst. Två killar målade varsin stor tavla under kvällen. Några sålde egengjorda smycken, några gjorde henna och så hade vi ett obligatoriskt photo booth med roliga klädnader.
Söndagen var också bra med thanksgivings-middag efter kyrkan. Sedan åkte vi ett gäng till Waimea bay och slappade. Igår var hela gängen STN på en strand jag inte vet hur man stavar, Chang eller något (det låter mer japanskt än hawaiianskt dock.) Det var grillning, beachvolley, sandslott, bad och sol. En sväng till Haleiwa och käkade middag. Hem för en tupplur och sedan på bio. Några gick på James Bond, men i sista sekund bestämde fyra av oss för att gå på Breaking Dawn part 2 istället! Hehe.. den var faktiskt mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Inte alls lika löjlig som part 1 i alla fall!
Idag hade vi fasta och detta var första gången jag mådde riktigt illa. Men dagen gick bra ändå och efter middag gick jag på promenad med Linda. Vi insåg också att vi åker hem med samma flyg, alla tre!! Så roligt!! 
Lovsång på kvällen, för i natt är det all-night-prayer! Det har vi en gång i månaden. Man är i grupper om fyra och ber en timma under kvällen/natten eller morgonen. Ikväll har jag mellan 23 och 00. Lovsången var i alla fall fantastisk! Och att jag äntligen fått bloggat är också fantastiskt! Saknar er hemma! 

Kommentarer

Postat av: beckiiis

Publicerad 2012-11-21 11:10:34

ÅH VI SAKNAR DEEEEEJ ! och du är ganska rolig Madde ;) PUSS

Svar: Åååh taaack :D
mhagby.blogg.se

Postat av: Syrran

Publicerad 2012-11-23 11:10:08

Saknar dig super mycket, vi har inte haft så mycket kontakt senaste veckan, (veckorna?)
Du är rolig. Och kul att dom tyckte du var vacker när du egentligen var som du alltid är ;) haha! Så som du vaknar pÅ morgonen här hemma i Sverige menar jag ;)
Ta hand om dig! det är alltid så roligt att läsa din blogg. Insipirerande och ibland utmanande eller vad man säger. Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela